.1. Mája 14/460,013 13 Rajecké Teplice, Slovakia
+421 41 5555 333
recepcia@hoteldiplomat.sk
Prečo je dôležité dopriať si fínsku saunu?

Prečo je dôležité dopriať si fínsku saunu?

Fíni poznajú tajomstvo kvalitnej regenerácie tela a mysle už celé stáročia. Sauna pomáha relaxácii a zlepšuje naše zdravie. Pravidelné a dlhodobé saunovanie zvyšuje odolnosť voči nachladnutiu, nádche, kašľu aj najrôznejším vírusom. Tak prečo nevyužiť blahodárne účinky, ktoré nám fínska sauna ponúka? Aké sú pozitívne účinky fínskej sauny, kedy sa neodporúča a prečo navštíviť fínsku saunu v našom hoteli sa dozviete v článku.

Priemerná teplota vo fínskej saune je približne 80 – 100 ºC. Celý proces saunovania je sprevádzaný parnými nárazmi, ktoré spôsobujú rapídne zvýšenie vlhkosti vzduchu, pričom veľmi obľúbené je polievanie kameňov. Kvôli zvýšeniu vlhkosti by sa po každom saunovaní mala sauna dôkladne vyvetrať. Saunovať by ste sa mali nahí , pričom každý kúsok tela by mal byť na plachte alebo osuške. Do sauny by ste nemali vstupovať v plavkách.

Aký je správny postup pri saunovaní?

  1. Pred saunovaním je potrebné sa osprchovať kvôli odstráneniu nečistôt z pokožky.
  2. Na lavicu sa prestrie uterák tak, aby na ňom bolo celé telo.
  3. V teple by sa malo zostať tak dlho, aby ste sa cítili dobre. Odporúčaný čas je 8-15 minút a ak ste začiatočník tak 4-8 minút.
  4. Začiatočníci by si mali sadnúť na spodnú lavicu, kde je nižšia teplota.
  5. Po saunovaní je potrebné si ochladiť telo osviežujúcou sprchou a oddychovať približne pol hodinu. Následne sa možno vrátiť do sauny.
  6. Po skončení saunovania by ste si mali oddýchnuť, doplniť vypotenú vodu, soľ a vitamín C najmä ovocnými šťavami.

Aké sú pozitívne účinky fínskej sauny na zdravie?

Saunovanie pomáha nášmu organizmu oslobodiť sa od škodlivých látok, je účinné v posilnení imunitného systému a má regeneračné účinky na cievy. No nielen to. Pozitívnych účinkov fínskej sauny na naše zdravie je oveľa viac.

Podporuje dobrú náladu – počas pobytu v saune sa vyplavuje hormón šťastia endorfín. Aj preto má saunovanie výrazný vplyv na tzv. neurovegetativný systém, čo sa odráža v dobrom spánku. Okrem toho sauna tiež pomáha odstrániť migrénu, ukľudňuje, zmierňuje pocity úzkosti, nervozity, nechutenstva.

Rieši zdravotné problémy celého tela – fínska sauna má pozitívny vplyv na astmu, lupienku či boľavé kĺby. Pomáha tiež k lepšej činnosti srdca, uvoľňuje dýchacie cesty  a vylaďuje hormonálne funkcie. Pri saunovaní sa rozširujú kožné póry a cievy, takže telo sa začne okysličovať, čím sa zlepší dýchanie celej pokožky, ktorá je potom vláčnejšia a svieža. Lepšie sa tiež prekrvia končatiny, čo je dobrá správa pre tých, ktorých trápia studené nohy. Pobyt v saune môže prispieť k zlepšeniu chronického zápalu žlčníka, tenkého a hrubého čreva.

Vyhladzuje pleť a pomáha s rehabilitáciou – najmä ženy si obľúbili parné kúpele kvôli jemnosti a pozitívnym účinkom na pokožku. Vlhké teplo rozširuje cievy, póry a zvyšuje absorpciu kyslíka. Všetky nečistoty a toxíny sa odplavujú von z tela, a preto pokožka a pleť získava jemný a hebký vzhľad. Saunovaním tak možno oddialiť starnutie kože.

Preventívne bojuje proti nachladnutiu –fínska sauna je dôležitou zložkou prevencie nachladnutia. Saunovanie totiž pomáha rýchlejšie odstraňovať hlien, uvoľňuje hladké svalstvo a tým zlepšuje dýchanie a zvyšuje tvorbu obranných látok priamo na sliznici.

Má vplyv na chronické choroby a alergie – saunovanie sa odporúča pacientom s chronickými chorobami ako je astma alebo chronický zápal priedušiek či chronický zápal dýchacích ciest. Sauna je vhodná aj po akútnych zápaloch horných dýchacích ciest a zápale pľúc.

Kto by sa mal saune radšej vyhnúť?

Saunovanie síce prináša množstvo blahodarných účinkov, avšak mali by sa mu vyhýbať ľudia, ktorí na sebe pozorujú známky prechladnutia, chrípky, pociťujú bolesti v krku či v kĺboch. Akútne infekčné ochorenia môže sauna ešte zhoršiť, najmä ak ide o virózu a zápaly. Kontraindikácia sauny je aj pri laringytíde a podobných poruchách dýchacích ciest.

Ľudia s kardiovaskulárnymi ochoreniami majú tiež rázny zákaz vstupu do sauny. Pacienti so srdcovými chorobami by sa nemali preceňovať a nechodiť do sauny bez konzultácie s lekárom, pretože im saunovanie môže privolať infarkt. Srdce podáva vyšší výkon, lebo organizmus je prehriaty.

Saune by sa mali vyhýbať aj tehotné a dojčiace ženy. Neodporúča sa ani ženám v období menštruácie a tri dni po menštruačnom krvácaní.

Sauna nie je vhodná ani pre ľudí trpiacich akoukoľvek formou artrózy alebo artritídy, pretože teplo spôsobuje zhoršenie stavu týchto ochorení.

Pri poškodeniach pohybového ústrojenstva ako napríklad vytlačená medzistavcová platnička, ktorá ešte nie je prasknutá, môže po absolvovaní sauny nastať zhoršenie stavu a dôjsť k veľkým bolestiam.

Prečo navštíviť fínsku saunu vo Wellness Hoteli Diplomat?

V našej fínskej oáze kľudu a pokoja načerpáte nové sily, vyčistíte si hlavu a uvoľnite svoje telo. Nič a nikto vás nebude vyrušovať a vy si budete užívať pokojný čas ďaleko od zhonu a rozptyľovania každodenného života.

Teplota v saune sa pohybuje od 85 – 100 ºC a vlhkosť vzduchu je 10%. V saune odporúčame stráviť maximálne 15 minút, pričom procedúra sa môže opakovať 2 až 3-krát. Po každom saunovaní by ste sa mali ochladiť studenou sprchou a následne ochladzovacím bazénikom.

Naplánujte si deň v našom Wellnes Hoteli Diplomat a vychutnajte si blahodárne účinky našej fínskej sauny, vďaka ktorej budete zdraví, mladí a vždy pozitívne naladení. Objednajte sa telefonicky alebo e-mailom.

Napíšte komentár

x

I agree that Wellness Hotel Diplomat has collected and used my email to send information.

Súhlasím s tým, aby Wellness Hotel Diplomat, zhromažďoval a používal môj e-mail, aby mi mohol posielať informácie.

I accept / Súhlasím I decline / Nesúhlasím Privacy Center / Centrum ochrany osobných údajov Privacy Settings /Nastavenia ochrany osobných údajov